Trouw Tips

Coverband

Atomika is een allround covergroep en partyband! Maar Atomika is ook zoveel meer. Wij kunnen zelfs voor een DJ zorgen die na onze set de party nog laat doorgaan tot in de vroege uurtjes! Kortom: Atomika is de ideale band voor uw event!

Budget bruiloft: trouwen voor 1000 euro? Bruiloft Inspiratie.
Trouwen kost flink wat geld. Voor een bruiloft ben je zo tienduizend euro kwijt. Maar het kan ook zeker goedkoper. Met een beetje creativiteit en de bereidheid zelf veel tijd in de voorbereidingen te steken, is het mogelijk om goedkoop te trouwen. Kan het zelfs voor 1000 euro? Ja hoor, alles is mogelijk! Een budget bruiloft kan zo goedkoop als jullie dat zelf willen. Gemiddeld geven bruidsparen bijna 15.000 euro uit aan hun grote dag (je leest hier hoe deze kosten zijn verdeeld), maar niemand zegt dat jullie dat ook moeten doen. Met flink wat creativiteit en DIY´s gaat het ook lukken voor een stuk minder geld!
Trouwkostuum limburg
Roastedmarshmellows.be

Hieronder geef ik jullie graag enkele leuke tips voor een spontane en stressvrije trouwdag! Je hoeft het niet altijd ver te zoeken.. Kleine zaken kunnen een groot verschil maken. Veel plezier:

1. WEINIG LOCATIES! Kies liefst voor zo weinig mogelijk locaties voor je dag of probeer de afstanden te beperken. Het stadhuis, de kerk, ceremonie, receptie, fotoshoot locatie, feest… Indien je probeert om alles op 1 locatie (of 2) te doen, bvb. je persoonlijke ceremonie direct bij of op de feestzaal locatie dan scheelt dit heel wat tijd en ingewikkelde verplaatsingen/logistiek. Heb je wel meerdere locaties nodig? Kies ze dan zo dicht mogelijk bij elkaar en/of hou voldoende tijd vrij voor de verplaatsingen! Zorg er ook voor dat het voor je gasten en leveranciers heel duidelijk is wanneer ze waar moeten zijn!

2. PLAN LEGE RUIMTE IN! Plannen is leuk maar plan je dagprogramma ook niet te vol; hou voldoende extra ‘lege ruimte’ tussen de verschillende onderdelen. Zo heb je extra marge mocht er iets mis gaan (files, dingen vergeten, langer blijven gezellig napraten bij het stadhuis dan gepland etc.) Of kies ervoor om het stadhuis en de kerk op een andere dag te doen. Zo is er lekker veel ruimte voor foto’s, is alles een stuk relaxter of is er tijd vrij voor high tea of leuke picknick met jouw suite/dichtste kring! (En dan hoef je ook niet te vroeg op te staan 😉 )

3. START OP TIJD MET PLANNEN! Start best echt op tijd met voorbereiden! Alles zelf organiseren is leuk maar probeer de week voor de trouw geen zaken meer te hoeven regelen. Merk je dat organiseren toch niet zo aan jou besteedt is, roep dan hulp in van vrienden of van een weddingplanner (vraag gerust onze hulp ;-)) ! Hele hoge dosissen stress tijdens de voorbereidingen wil je als koppel liever niet meemaken.

4. BE CHILL & PLAN ONTSPANNING IN! Ga 2 dagen voor de trouw eventueel lekker samen naar de wellness, op restaurant, maak een grote wandeling/fietstocht of doe iets die jullie ontspant.

5. START RUSTIG MET JE DAG! Start je trouwdag op een leuke en rustige manier! Leg de avond ervoor alles klaar (handtasje, das, haar-accessoires, gsm…., corsages voor hem, de getuigen, zijn sokken) en vergeet de cava, mocktail, koffie of thee niet! Eventueel met een leuke mini brunch met de getuigen erbij, zo is het ‘klaarmaak’ moment extra leuk! (ps: vraag de getuigen om te kijken voor de koffie of thee of klaarzetten van de brunch). Op die manier kunnen ook je vriendinnen, je mama en getuigen je bv. helpen met je jurk/oorbellen….(ps: dit lever ook nog mooie foto’s op!)

6. EHBB&B: Eerste hulp bij bruidjes en bruidegommen (of 2 bruidjes & 2 bruidegommen !). Hou een emergency pakketje bij of vraag dit aan getuige/ceremoniemeester/weddingplanner: plakkers, extra kousebroeken, extra sokken, muntjes….

7. SMARTPHONEFREE: Geef je gsm aan je ceremoniemeester/getuige en kijk niet of slechts een enkele keer naar je gsm (voor die vriendin die roekeloos haar gps volgde en op een verkeerde feestzaal is beland!). Je wil toch ook niet dat je op alle trouwfoto’s staat met je gsm in je hand of dat je stress krijgt van het feit dat ze jou in je prachtige jurk al op facebook hebben gesmeten nog voor dat het feest begint (ps: relativeer indien dit wel gebeurt! De mensen zijn gewoon overenthousiast , er zijn ergere dingen dan dat!)

8. KAPPER @HOME: Vaak is het makkelijkste als de kapper en visagiste naar jou toe komen! Dat scheelt opnieuw een verplaatsing en stress. Je bent lekker thuis en hebt alles dicht bij de hand…

9. COMMUNICEREN & IMPROVISEREN: Zorg dat je toekomstige weet wat er van hem/haar verwacht wordt maar wees ook niet te kritisch of streng in de dagindeling. Het mag best wat flexibel zijn, dan is er ook ruimte voor improvisatie of leuke spontane zaken!

10. WEES LIEF VOOR JE LIJF & VOETEN: Voor de dames, denk eraan of je ’s avonds nog makkelijk gaat zijn in je kleed en met je schoenen, neem eventueel nog makkelijke schoenen en eenvoudig of extra danskleedje mee! Je kan de avond zelf ook nog zien of je dan nood hebt om te veranderen. Voor de mannen ook! Hou jij het hele avond vol in je nieuwe kostuumschoenen ? Of neem je voor het dansfeest toch ook nog iets lekkers comfy of sportief mee? Wie zegt dat jij niet makkelijk mag zijn bij het dansen?

11. VRAAG HULP & DON’T FORGET THE RINGS: Vraag de week op voorhand wie wat meeneemt of bij zich houdt; ringendoosje, geloften, boekjes kerk, boeketje, versiering etc. Eventueel kunnen de getuigen dit op zich nemen ofwel vraag je dit aan je weddingplanner/ceremoniemeester! Het is veel leuker zo dan dat je aan het stadhuis/de kerk of de feestzaal nog moet beginnen afspreken wie wat bij houdt. Als je het voordien afspreekt zijn zij verantwoordelijk en kan je niets vergeten.

12. VERTROUW OP JEZELF OF JE WEDDINGPLANNER: Vertrouw op je eigen planning en laat los of laat het lekker makkelijk over aan je ceremoniemeester!

13. WEES NIET TE STRENG VOOR JEZELF: Verzeker jezelf er op voorhand van dat er altijd wel iets kleins kan mis gaan of niet volgens schema loopt, relativeer dit en geniet ten volste! Bloopers leveren vaak nog leuke anekdotes of spontane foto’s op, dus no worries! Kleine zaken die niet helemaal volgens de verwachtingen lopen horen er soms wel bij. Indien je kiest voor een ceremoniemeester/gastvrouw op de dag zelf kan hij/zij wel kleine brandjes blussen zonder dat je er zelf iets van merkt!

14. WEG MET TWIJFELS: Ga last-minute niet twijfelen of probeer niet voor iedereen perfect te doen! Hou er rekening mee dat je niet altijd voor iedereen goed kunt doen of iedereen evenveel aandacht kunt geven bij grote feesten. Dit is nu eenmaal zo en de gasten weten dit ook wel. Jullie hebben besloten op welke manier jullie willen trouwen (van brunch tot kasteelfeest…) en alles heeft zijn pro’s en contra’s en het blijft jullie dag!

15. GENIET, LACH EN NEEMT TIJD VOOR EEN RUSTMOMENTJE. Plan ergens een rustmomentje in met jullie 2 doorheen de dag of ga lekker met jullie 2 knuffelen of zitten en bekijk jullie gasten en gebeuren als toeschouwer….. Het is al druk genoeg, plan voldoende we-momentjes in! (Glip eventueel even naar buiten, zet je neer in het fotohoekje, ga even kletsen aan de bar etc. De gasten amuseren zich ook wel even zonder jullie aandacht!)

Voila! Hopelijk hebben jullie er iets aan! Geef het gerust door als jullie zelf nog leuke tips hebben!

 

smoking kopen
Tadaaz.be
Een bruiloft organiseren vraagt heel wat voorbereiding en elk koppel wil er natuurlijk zijn eigen twist aan geven. Elk trouwfeest is dan ook uniek. Maar om jouw huwelijk écht origineel te maken, hebben we 5 tips verzameld. Veel plezier ermee!

1. Een boodschap op je trouwschoenen

Bij de perfecte trouwjurk horen natuurlijk passende schoenen. Heb je eindelijk de perfecte schoenen gevonden? Plaats dan een leuke boodschap op de onderkant. Dat kan op verschillende manieren: jij of je verloofde schrijven er iets op, je plakt er een (zelfgemaakte) sticker op, …

Zo’n schoenenboodschap is een klein detail, maar jij weet het en als mensen het wél zien, is dat mooi meegenomen. Daarnaast is het ook een leuk extraatje voor de fotograaf, die er ongetwijfeld iets creatiefs mee doet op jullie trouwfoto’s!

2. Origineel trouwfeest met origineel gastenboek

Uiteraard wil je leuke herinneringen overhouden aan de mooiste dag van je leven, trouwen is één van de belangrijkste momenten ooit. Foto’s zijn onmisbaar, maar ook een gastenboek is een fijn aandenken aan jullie onvergetelijke dag. Deze bijzondere momenten wil je koesteren!

Ruil het traditionele exemplaar in voor een origineel gastenboek! Vrienden en familie kunnen op ide manier hun wensen voor bruid en bruidegom meedelen. Enkele ideetjes:

  • Polaroidfoto’s zijn hipper dan hip . Plaats ergens een gastenboek met een polaroid camera ernaast, en laat iedereen een leuke foto nemen op jullie bruiloft!
  • Message in a bottle’: flessenpost is altijd een beetje spannend. Voorzie een glazen pot, waar iedereen een boodschap in kan steken. Verrassingen gegarandeerd!
  • Hartjeskader: iedere gast schrijft iets op een hartje en stopt het in de kader. Zo heb je op het einde vanjullie grote dag een kader vol liefde!

3. Doos met dansschoenen

Het zou natuurlijk jammer zijn als je vriendinnen zich niet volledig kunnen geven op de dansvloer, omdat ze hoge hakken dragen en na een lange dag last hebben van pijnlijke voeten. Voorzie daarom een doos vol dansschoenen. Zo heeft niemand nog een uitvlucht om zich niet op de dansvloer te begeven op jullie huwelijk!

4. Leuke ijsbrekers

De tafelschikking is een van de lastigste onderdelen van de voorbereiding. Je doet je uiterste best om iedereen een goed plekje te geven, en dat kan ook op een originele manier. Stop verrassende  ‘opdrachtjes’ in een potje en zet die potjes op tafel.

De opdrachtjes kun je  zo gek maken als je wil. Enkele voorbeelden:

  • ‘Maak een gekke groepsfoto’
  • ‘Dans met de persoon links van je’
  • ‘Zing met heel de tafel jullie favoriete lovesong’

Fun verzekerd! En het levert vast ook hilarische foto’s op …

5. Een leuke herinnering aan je originele trouwfeest

Bij een groot huwelijksfeest hoort champagne! Bewaar de dop van de eerste fles champagne die jullie als gehuwd koppel opendend en verwerk hem in een mooie kader. Een mooie en originele herinnering aan jullie prachtige huwelijksdag! Ook je gasten verdienen een mooie herinnering. Ontdek het ruime aanbod bedankjes van Tadaaz. En weet je wat zo bijzonder is? Je kan ervoor zorgen dat jullie hele huwelijk in hetzelfde thema is… Van save the date kaartjes tot de huwelijksuitnodigingen tot de bedankkaartjes en bedankjes… en dan kan je ook nog je decoratie en tafeldecoratie helemaal in hetzelfde thema kiezen. Hoe leuk is dat? De gasten zullen ongetwijfeld versteld staan van jullie organisatietalent en jullie oog voor detail!

Verschillende soorten doosjes in diverse kleuren, maar ook magneten, stickers en bedankkaartjes. Je kunt ze allemaal voorzien van een eigen foto. Helemaal uniek! Wil je leuke ideeën met ons en de andere lezers delen? Laat het ons weten in de reacties!

Verse wafels kopen
Kosten bruiloft in kaart brengen: hoe blijf ik binnen het trouwbudget?
Om te voorkomen dat jullie over het vooraf gestelde budget gaan heb ik hieronder enkele ideeën om geld te besparen bij het regelen van alle onderdelen van jullie bruiloft. De belangrijkste tip is om vooraf een specifiek budget te maken per onderdeel zoals kleding, vervoer, ceremonie, bloemen etc.
trouwfotograaf
Cookies op AD.nl AD.nl.
Cookies van derde partijen maken daarnaast mogelijk dat je informatie kunt delen via social media zoals Twitter en Facebook. AD deelt de informatie die zij verkrijgt middels het gebruik van cookies en vergelijkbare technieken, waaronder ook persoonsgegevens, in een samenwerkingsverband genaamd NLProfiel van Buymedia Nederland met Sanoma en Telegraaf Media Groep om gezamenlijke groepsprofielen op te stellen.
Begroting bruiloft Girls of honour.
Hoe goed je ook je best doet om binnen je budget te blijven, je zult altijd zien dat er toch nog onverwachte kosten om de hoek komen kijken. Reserveer daarom in je begroting 10 à 15% van je totaalbedrag voor onvoorziene kosten. Benieuwd hoe andere bruidsparen omgingen met de geldzaken voor hun bruiloft?
NINA weddings Zo bepaal je je trouwbudget NINA weddings.
Ja, dit gaat ten koste van je budget, maar hierdoor bespaart het je veel zoekwerk, tijd en uiteindelijk ook geld, doordat je de juiste keuzes kunt maken. Een weddingplanner kan je de beste leveranciers aanleveren en weet tips en tricks om te besparen op je kosten. bruiloft budget planning trouwlocatie wedding.
Budget bruiloft opmaken, gemiddelde kosten en bezuinigen Mens en Samenleving: Man en vrouw.
Het budget bepalen. Bij het opmaken van een budget voor je bruiloft kun je het best eerst de gemiddelde kosten van alle gewenste onderdelen in kaart brengen en op die manier het totaalbedrag berekenen dat nodig is voor jouw huwelijksdag.